کوه شاه به طور کامل آزاد شد
.فعالیت های معدن سنگ آهن تلخه چار کوه شاه که در سال 92 با اعتراضات مردمی متوقف شده بود در نهایت با ایستادگی مردم فهیم و دلسوز محلی منجر به خروج کامل تجهیزات معدنی و آزدی کامل کوه شاه شد.
کوه شاه سرانجام آزاد شد اما همچنان زخمی بزرگ بر سینه ی کوه دیده می شود که ترمیم آن سالها زمان خواهد برد .جاده ای که معدن کاران ساخته اند نه تنها خود طبیعت را نابود کرد بلکه مسیر دسترسی آسانی برای شکارچیان فراهم کرده است. صخره ها و چشمه هایی که منفجر شد هرگز مانند روز اول نخواهند شد.
امیدوارم سازمان حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و یا حداقل خود مرد روستاها که ثابت کرده اند دلسوزتر و فعال تر در زمینه حفظ محیط زیست هستند راه های دسترسی را مسدود کنند.
به امید روزی که کوه زیبای ما شاهد تابلوهای "پارک ملی کوه شاه" در دامنه هایش باشد.
Shah mountain was released but still a huge wound on the chest shows that it will take years to repair it and a road has made easy access to hunters and pirates, the rocks and springs that exploded have never been like the normal. I hope that the Environmental Protection Agency and natural resources, or at least local people that they are more sensitive and active in preserving the environment, blocking access roads. Hope a day our beautiful mountains will see the signs of the National Park of the Shah mountain" in its domain.
